Iklan Melalui Youtube dan Minat Beli Produk

Shella Meilita Agata Sukamto, Tri Indra Wijaksana

Abstract


Abstract

This research aims to identify the effect advertising through social media, particularly Youtube, on purchase intention towards Pantene shampoo. The objects of this research object are the students of Bachelor Degree at Business Department of Telkom University in 2013-2015. This research used quantitative method with primary data gathered by questionnaire. The data collection of 100 respondents was conducted based on probability random sampling and analysed simple linear regression analysis. The results indicate that social media advertising via Youtube give positive effect on purchase intention.

Abstrak

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh iklan melalui media sosial Youtube terhadap minat beli sampo Pantene. Objek penelitian ini adalah mahasiswa dengan populasi mahasiswa S1 Jurusan Administrasi Bisnis Universitas Telkom pada tahun 2013-2015. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif. Jenis data yang dibutuhkan untuk penelitian adalah data primer dengan dengan menyebarkan kuesioner. Pengambilan sampel sejumlah 100 responden dilakukan dengan metode probability sampling khususnya proportionate random sampling yang dianalisis dengan menggunakan regresi linier sederhana. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa iklan melalui media sosial berpengaruh positif terhadap minat beli.


Keywords


Social media advertising; Youtube; purchase intention

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Member-of:

Indexed in:

Hasil gambar untuk google scholar                Hasil gambar untuk logo mendeley  BASE Logo       Related image

 

Tools:

 

Image result for logo plagscan

 

  

 This work is licensed under: